Harald Heim, ebooki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Spis treści
Wstęp � � � � � � � � � � � � � � � � � 9
Umowa i wynagrodzenie. . . . . . . . . 60
TFP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
Wykorzystanie zdjęć do celów
komercyjnych . . . . . . . . . . . . . . . . 62
Makijaż i stylizacja. . . . . . . . . . . . . 63
Makijaż samodzielny
czy wizażystka?. . . . . . . . . . . . . . . 64
Gdzie znaleźć wizażystkę? . . . . . . . 66
Alternatywa: makijaż cyfrowy . . . . . 66
Przygotowania do sesji. . . . . . . . . . 67
Instrukcje: natychmiast czy…?. . . . 68
Podtrzymuj komunikację z modelką,
wydawaj zrozumiałe komunikaty. . . . 68
Czasami musisz improwizować . . . . 69
1 Fascynujący świat
fotograii cyfrowej — akt
i fotograia portretowa� � 11
Fotograia portretowa . . . . . . . . . . 12
Fotograia aktu . . . . . . . . . . . . . . . 12
Ty i modelka. . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
W studiu czy w plenerze?. . . . . . . . 15
Photoshop i s-ka. Tak czy nie?. . . . . 16
2 Sprzęt � � � � � � � � � � � � � 19
Aparat fotograiczny i obiektywy. . . 20
RAW czy JPEG?. . . . . . . . . . . . . . . 21
Hardware i software . . . . . . . . . . . 24
Światło słoneczne . . . . . . . . . . . . . 26
Oświetlenie wewnętrzne czy lampa
halogenowa szerokostrumieniowa? . 28
Lampa kompaktowa czy studyjna?. . 29
Studyjne lampy błyskowe . . . . . . . . 32
5 Pozowanie i mimika � � � � 71
Katalog póz? Zdecydowanie nie. . . . 72
Kopiować czy tworzyć?. . . . . . . . . . 72
Praca nad pozą . . . . . . . . . . . . . . . 73
Mimika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
Techniki pracy . . . . . . . . . . . . . . . . 77
Rekwizyty. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Praca z dwiema modelkami. . . . . . . 79
Naturalne ruchy zamiast póz . . . . . 80
Magiczna formuła nie istnieje . . . . . 81
3 Od pomysłu do realizacji� � 35
Plan czy spontaniczność?. . . . . . . . 36
W poszukiwaniu wizji . . . . . . . . . . . 37
Style w fotograii portretowej. . . . . 37
Style w fotograii aktu . . . . . . . . . . 40
Lokalizacja: wnętrza i plener. . . . . . 42
Własny salon
jako studio fotograiczne . . . . . . . . 45
Profesjonalne studio fotograiczne. . 46
Akcesoria, rekwizyty, tła. . . . . . . . . 47
6 Światło� � � � � � � � � � � � � 83
Słońce — wyzwanie niebanalne . . . . 84
Modelowanie światła w studiu. . . . . 86
Kierunek światła . . . . . . . . . . . . . . 91
Koniguracja oświetlenia. . . . . . . . . 93
Warianty oświetlenia . . . . . . . . . . . 96
Folie barwne . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
Analiza oświetlenia. . . . . . . . . . . . . 99
Błędy, których możesz uniknąć . . . 101
4 Modelka � � � � � � � � � � � � 55
Znajome i przyjaciółki w roli modelek 56
Łowy w internecie . . . . . . . . . . . . . 57
Modelki: amatorki i profesjonalistki . 59
6
Spis treści
7 Ustawienia aparatu� � � 105
Światło ciągłe . . . . . . . . . . . . . . . 106
Światło mieszane. . . . . . . . . . . . . 108
Ustawienia ręczne. . . . . . . . . . . . 109
Studyjne lampy błyskowe . . . . . . . 111
Określanie wartości przysłony
za pomocą światłomierza . . . . . . . 112
Bez światłomierza. . . . . . . . . . . . 112
Głębia ostrości i ogniskowa. . . . . . 115
11 Techniki pracy
w Photoshopie� � � � � � � �161
Otwieranie plików JPEG za pomocą
wtyczki Camera Raw . . . . . . . . . . 162
Techniki korekcji balansu bieli. . . . . 163
Korekcja balansu bieli
za pomocą Camera Raw. . . . . . . . 164
Szybka obróbka zdjęcia
w Photoshopie. . . . . . . . . . . . . . . 168
Gradient, czyli cyfrowe światło . . . 169
Warstwy i maski . . . . . . . . . . . . . 173
Symulacja relektora
i lampy rozjaśniającej. . . . . . . . . . 174
Uwypuklenie motywu
poprzez winietowanie. . . . . . . . . . 179
Zaawansowane techniki
winietowania. . . . . . . . . . . . . . . . 184
Winieta jako maska warstwy. . . . . 184
8 Kompozycja� � � � � � � � � 117
Kadrowanie. . . . . . . . . . . . . . . . . 118
Perspektywa. . . . . . . . . . . . . . . . 120
Obraz czarno-biały czy kolorowy? . 123
Selekcja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
Najczęstsze błędy popełniane
przez początkujących. . . . . . . . . . 127
9 Zaglądamy profesjonalistom
przez ramię� � � � � � � � � 129
Dzień z mistrzem obiektywu,
Stefanem Gesellem . . . . . . . . . . . 130
Fotografowanie w plenerze
z Krolopem i Gerstem . . . . . . . . . 139
Sesja we wnętrzach
z Tomem Riderem. . . . . . . . . . . . . 145
12 Retuszowanie fotograii� 187
Praca z pędzlem korygującym . . . . 188
Korygowanie przebarwień skóry
i mikrocieni . . . . . . . . . . . . . . . . . 191
Wygładzanie skóry. . . . . . . . . . . . 193
Przywracanie naturalnej
faktury skóry. . . . . . . . . . . . . . . . 196
Modelowanie światłem i cieniem . . 197
Dopracowywanie szczegółów . . . . 199
Odcień skóry i jasność . . . . . . . . . 202
Modelowanie ciała . . . . . . . . . . . . 204
10 To również z pewnością
Ci się przyda� � � � � � � � 151
Nie trać z oczu rzeczywistości. . . 152
Trendy i ideał piękna. . . . . . . . . . . 153
Czy wszyscy jesteśmy piękni?. . . . 156
Obróbka cyfrowa: tak czy nie?. . . . 158
13 Uzyskiwanie efektów
w programie Photoshop
oraz za pomocą wtyczek� 211
Od koloru do czerni i bieli . . . . . . . 212
Obraz czarno-biały
z warstwami dopasowania . . . . . . 213
7
 Spis treści
Zastosowanie funkcji Czarno-białe
w Photoshopie CS4 215
Zmiana barwy zdjęć
monochromatycznych 221
Efekt colorkey 223
Uzyskiwanie jasnej tonacji
za pomocą Photoshopa i wtyczki 227
Ziarno ilmu
jako element stylizujący 232
Malowidło i rysunek 233
Efekty specjalne
za pomocą wtyczek 239
Dodawanie tekstury podłoża 267
Tworzenie kompozycji 268
Szparowanie za pomocą maski
w skali szarości 270
Uwagi końcowe 274
15 Prezentacja zdjęć � � � � 277
Społeczności internetowe 278
Własna strona internetowa 278
Odbitki 280
Twoje zdjęcie na płótnie 281
Fotoksiążka 281
Prezentacja zdjęć na wystawie 282
Czy na fotograii można zarobić? 283
Radzenie sobie z krytyką 283
14 Montaż i kompozycja � � 249
Montaż z twarzy i sylwetki 250
Kompozycja z pierwszym planem 254
Zaawansowana kompozycja 258
Sześć przykazań kompozycji tła 259
Prosty montaż tła 260
Dodatek � � � � � � � � � � � � � � 285
Fotograicy i autorzy 286
Modelki 292
8
3
Od pomysłu do realizacji
W przypadku ilmu mamy do czynienia z dą-
żeniem do realizacji wspólnej wizji reżysera,
scenarzysty i producenta (bądź przeforso-
wania własnej każdego z nich). To, czy za-
miar się powiódł, można łatwo ocenić po
wpływach z biletów.
Podobnie ma się rzecz z profesjonalnymi
fotograiami przeznaczonymi dla czasopism
kolorowych, na użytek branży reklamowej
itd. Rzadko kiedy są one projektem, który
fotograf planuje i realizuje sam z siebie. Za-
zwyczaj jest on jedynie wykonawcą przeku-
wającym w rzeczywistość wizje i zalecenia
zleceniodawcy, agencji reklamowej, działu
marketingu itp.
Jako początkujący bądź półprofesjonalny
fotograf jesteś wolny od tego rodzaju na-
cisków i samodzielnie decydujesz o wszyst-
kim. To olbrzymia szansa i pole popisu dla
Twojej kreatywności.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • gdziejesc.keep.pl